ZIEMAS RIEPAS

Ziemas riepas būtu nepieciešams uzlikt, kad vidējā diennakts temperatūra nokrīt līdz 7° grādiem. Tas nozīmē, ka turpmākajās dienās var parādīties sniegs vai apledojums, un šādos apstākļos vasaras riepas nespēj nodrošināt braukšanas komfortu un drošību. Ir pierādīts, ka automašīnām ar ziemas riepām uz apledojuša ceļa apstāties ir daudz ātrāk nekā automašīnām ar vasaras riepām.

Ziemas riepas – konstrukcija, kas nodrošina optimālus parametrus

Ziemas riepas tiek ražotas no speciāla gumijas sastāva, kas piedāvā optimālu elastīgumu pie zemām temperatūrām. Sintētiskā gumija,  oglekļa dioksīds un silīcijs tajā spēlē nozīmīgu lomu. Vasaras riepās tiek izmantota stingrāka gumija, kura ir izturīga pret augstām temperatūrām, bet aukstā laikā ātri paliek cietāka. Tā zaudē saķeri, kas automašīnai ļauj vieglāk saslīdēt. Kasi ir svarīgi, arī ziemas riepas augstās temperatūrās maina savas īpašības – tās paliek pārāk mīkstas, automašīna nav stabila un riepas ātri nolietojas.

Ziemas riepas protektora raksts

Ziemas riepas no vasaras riepām atšķiras arī ar savādāku protektora formu – tām ir vairākas platas rievas un līdz pat 5 reizēm vairāk lameļu. Kā rezultātā, tās efektīvi spēj novadīt lielu daudzumu ūdens un sniega. Iebraucot peļķē, tā ir mazāk pakļauta akvaplanēšanas riskam un saķeres zudumam.

Ziemas riepu protektora raksts ir arī daudz dziļāks nekā vasaras riepām. Tas nodrošina labāku saķeri uz apsnigušiem vai dubļainiem ceļiem (protektors labāk “iecērtas” sniegā) Ja riepa ir izmantota vairākas sezona, atcerieties arī pievērst uzmanību protektora dziļumam, kuram ir jābūt ne mazākam par 4 mm. Zem šīs vērtības, riepa vairs nespēj nodrošināt pietiekamu drošību.

Tomēr ņemiet arī vērā, ka neviena riepa negarantē optimālas īpašības, braucot pa apledojušu ceļu. Šajā gadījumā palīdzēs vienīgi uz riteņiem uzmontētas ķēdes.

Ziemas riepas – platākas vai šaurākas?

Transportlīdzekļa servisa grāmatiņa satur informāciju par rekomendējamo ziemas riepu izmēru (ieskaitot platumu), kuras būtu vispiemērotākās Jūsu transportlīdzeklim. To sauc par apstiprināto riepas izmēru. Tomēr daži ražotāji pieļauj vairākus variantus – platākas vai šaurākas riepas.

Jo šaurāka riepa, jo mazāks kontakta laukums ar zemi. Šaurākas riepas labi strādās uz šāda seguma:

  • cieta un slidena (piemēram, uz ceļa ar noblietētu sniegu)
  • ceļa, kas klāts ar ūdeni
  • nelīdzena, sliktā stāvoklī esoša ceļa

Platākām riepām daudz vairāk ir jāpievērš uzmanība riepu spiedienam. Tam pateicoties, riepas nodrošinās labu saķeri uz slidena ceļa (piemēram, viegla sniega apstākļos vai šķīdonī). Riepu platuma izvēle galvenokārt ir atkarīga no tā, kādos braukšanas apstākļos nāksies pārvietoties. Tāpēc tas drīzāk būs kompromiss.